Ako odstrániť neustupujúcu bolesť

Často sa stretávam s mnohými zdravotnými problémami, zraneniami, bolesťou alebo neschopnosťou vykonávať určitú činnosť. Parkour je náročná fyzická aktivita a často trénujeme aj cez bolesť, nechuť a nepohodu. Nie vždy sme k svojmu telu ohľaduplní a to má za následok zdravotné problémy, čiastočné alebo úplne obmedzenie nejakej činnosti.

Z vlastnej skúsenosti viem, že v parkoure trpia hlavne kĺby – či už pri dopadoch, výlezoch alebo iných technikách. Ale všetkému sa dá predísť a to postupným tréningom, dokonalými technikami a hlavne silným telom. O postupnom tréningu sa toho napísalo viac než dosť, tak isto aj o správnom prevádzaní techník a hlavne správnom prístupe k trénovaniu techník.

Chcem upozorniť, že to všetko, čo píšem, mám z vlastnej skúsenosti. Všetko z toho som zažil na vlastnej koži, tak isto ako aj možno práve vy som čítal všetko možné na fórach, hľadal informácie, pýtal sa všetkch možných. Aj teraz na parkourových fórach čítam diskusie o zraneniach, bolestiach v určitých častiach tela, čo robiť s nimi ďalej, ako trénovať, ako sa im vyhnúť. Moja rada je: robte niečo!

Načastejšie sa stretávam s bolesťou v zápästiach alebo kolenách. Skoro všetci tí, ktorí týmto problémom trpeli, to nechávali tak. Obmedzovali svoj tréning a nerobili pre to nič. Čakali kým ich to prejde. Niektorí to riešili s doktormi, chodili po vyšetreniach, rontgenoch, no bezvýsledne. Aj ja som mal ten istý problém – ide o bolesť, ktorá vzniká hlavne pri výlezoch alebo pri opieraní sa do zápästí celou svojou váhou (hlavne v predposlednej časti výlezu). Tiež som to riešil podobným spôsobom a tiež som neuspel. A práve preto som začal s tým niečo robiť. Bolesť vzniká, lebo nejaké miesto je slabé. Slabé a nie je stavané na takú záťaž, ktorej ho vystavujem. Začal som s pravidelným cvičením a bolesť prestala. Zaobstaral som si klasické kliešte na zápästia a s každodenným poctivým cvičením s radosťou a chuťou bolesť po pár dňoch prestala. Odkedy som začal poctivo každý deň bez ohľadu na vyťaženie posilňovať zápästia, bolesť sa nevrátila.

Prednedávnom som mal veľké bolesti v ľavom kolene. Občas som na ňom nemohol ani stáť a zrútil som sa na zem. Ihneď ako to začalo, začal som to riešiť. Začal som behávať na veľké vzdialenosti, robiť drepy na jednej nohe, výdrže v často nepríjemných a na nohy silovo náročných polohách, dbať na ešte dokonalejšiu techniku pri Saut de précision, na najjemnejšie a najtichšie dopady. Vždy som cvičil a aj cvičím, až kým nezacítim bolesť, pričom si občas dám jednodňovú pauzu na nohy a bolesť sa už skoro ani nedostaví.

Moje ponaučenie je, že problémy treba riešiť, nie ich nechať, nech sa vyriešia samy. Doktori môžu pomôcť, poradiť, vysvetliť vám o čo ide, ale všetko je na vás. Počul som, čítal som a videl som veľa športovcov, ktorí mali oveľa horšie zranenia, veľké bolesti a doktori im predpovedali akurát tak barle alebo krívajúcu chôdzu. A predsa sa zotavili a boli v ešte lepšej forme než predtým. Nechcem však tým nikomu nahovoriť, že doktori sú zbytoční. Je lepšie sa ísť poradiť, nechať sa vyšetriť a reálne zhodnotiť svoj stav. Verte mi, že nie je v mojom záujme, aby ste si ublížili ešte viac, ale ak máte problém, cítite bolesť, začnite cvičiť! A to hneď!

© Traceur.sk