Ako začať

Ak plánujete začať s parkourom, tak tu máte zopár rád, ktoré by ste mali premyslieť predtým než začnete prekonávať prekážky.

Pochopiť parkour

Parkour je tréningová metóda, pomocou ktorej sa človek zlepšuje tak, že sa učí pohybovať prirodzene a prekonávať prekážky. Princípy, ktoré sa naučíte môžu byť použité na všetky aspekty života. Výhod trénovania je veľa. Napríklad schopnosť efektívne sa pohybovať v náročných situáciach, vypracovanie si lepšej fyzickej kondície, sebadôvery, sebaovládania a nakoniec sa stanete celkovo viac uvoľneným a pozitívnejším človekom. Stojí to veľa času a snahy. Fyzický tréning je ťažký a vyčerpávajúci. Neexistuje žiadne kúzlo, jednoducho čo do toho vložíte, to aj dostanete naspäť.

Rozhodnúť sa, či parkour vyskúšate

Keď pochopíte, čo všetko trénovanie parkouru obnáša, môžete sa informovane rozhodnúť. Ak sa rozhodnete, že parkour nie je nič pre vás, je to v poriadku, snáď sa v živote nikdy nedostane do problematickej situácie, ktorú nebudete schopný vyriešiť. Ak sa rozhodnete, že parkour skúsite, musíte sa začať učiť veľa vecí. Všetko čo potrebujete k tomu, aby ste začali je túžba trénovať. Nie je potrebné žiadne špeciálne vybavenie. Iba sa rozhodnúť.

Nájdite skupinu trénujúcich vo vašom okolí

Pre praktikovanie parkouru je potrebné naučiť sa veľa o svojom tele a pracovať so svojou mysľou. Nedá sa to naučiť inak než tréningom a skúmaním seba. Akokoľvek je dobré mať skúsenejšiu osobu, ktorá vás nasmeruje tým správnym smerom. Taktiež pomôže ak vyhľadáte niekoho kto má dostatok skúseností aby vám robil sprievodcu. Každý človek je iný a nikto vám neporadí rovnako. Nájdite takého človeka, ktorého metódy vám najviac vyhovujú.

Naučiť sa teóriu tréningu

Vy najlepšie viete posúdiť svoju kondíciu. Iba vy máte prístup k vlastným zmyslom a pocitom ktorým načúvate. Ak chcete trénovať najefektívnejšie, potrebujete pochopiť princípom tréningu sami a naučiť sa robiť rozhodnutia. I keď ste silný a zdravý, stále potrebujete rozumieť teórii tréningu, pretože fyzické nároky na Parkour sú oveľa väčšie ako ostatné aktivity.

Strávte týždeň cvičením na všetkých častiach tela a pozorujte úroveň vášho fyzického stavu

Predtým než zistíte ako svoje telo zlepšíte, potrebujete vedieť s čím začínate. Celý týždeň strávte tým, že posuniete svoje limity bez ohrozenia vášho zdravia. Dá vám to dostatok času precvičiť celé telo a uvidíte kde máte slabé miesta a na čo sa máte koncentrovať.

Rozhodnúť sa, že začnete s cvikmi ktoré vám vyhovujú najviac

Keď porozumiete základným princípom tréningu a zistíte čo všetko vaše telo dokáže spraviť, začnite s cvičeniami, ktoré vám vyhovujú najviac. Na začiatok musíte viac experimentovať ale postupom času tomu porozumiete viac a viac. Potom budete trénovať viac efektívnejšie.

Začať s tréningom

Zo začiatku sa koncentrujte na fyzický tréning ako súčasť pre váš ďalší tréning. Sú dva typy fyzického tréningu, technika a posilňovanie. Pri technickom tréningu sa sústreďujte na koordináciu a precíznosť. Silový tréning slúži na kondíciu a posilnenie. Najlepší pomer je 3:1 alebo 4:1 v prospech posilňovania. Čím je vaša telesná zdatnosť väčšia, tým sa vám ľahšie učia všetky techniky.

Všetky techniky vyžadujú na efektívne prevedenie určitú úroveň sily, zdatnosti, obratnosti… Techniky by ste mali nacvičovať pomaly aby ste sa pri nich cítili čo najviac pohodlne a bezpečne. Sústreďujte sa a uvedomujte si každý okamih techniky a skoku. Vždy keď robíte techniku po ďalší raz skúste ju spraviť o čosi lepšie a o čosi dokonalejšie. Toto môžete využiť aj pri bežných úkonoch a situáciach v živote.

Dôležité je poslúchať svoje telo a ak ste s niečím nespokojný tak tréning zoberte pomalšie. Ak sa budete pokúšať zrýchliť svoj postup, máte veľkú šancu, že sa zraníte a to vás posunie zase nazad. Väčšinu problémov môžete vyriešiť tým, že si premyslíte, čo ste spravili.

© Dave Sedgley – http://parkour.net/start-t37.html



Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *