Chodenie po štyroch

Je výborné pre získavanie sily, výdrže rovnováhy a koordinácie. Taktiež schopnosť pohybovať sa efektívne po všetkých štyroch končatinách, je tiež dosť užitočná.

Metóda

Základná technika pre pohyb po štvornožky by mala byť z tejto pozície:
Vaše ruky by ste mali mať na šírku ramien a ruky (dlane) by mali byť priamo pod vašimi ramenami.
Váš chrbát by mal byť rovný a rovnobežný so zemou.
Vaša holenná kosť by mala byť taktiež rovnobežná so zemou.
Kolená blízko zeme, nesmú sa jej však dotýka, prsty na nohách sa dotýkajú zeme.

quad1

Potom by ste sa mali začať pohybovať dopredu. Keď sa hýbete mali by ste striedať ruky a nohy. Keď vaša pravá ruka ide dopredu, ľavá noha by mala v tom istom čase ísť taktiež dopredu. Keď vaša ľavá ruka ide dopredu, pravá noha by mala tak isto. Snažte sa mať kolená po celý čas v približne v rovnakej vzdialenosti od zeme, držte chrbát rovnobežne so zemou.

quad2

Nesnažte sa príliš naťahovať, alebo krčiť dávaním si kolien príliš blízko k hrudi, alebo dávaním si svojej zadnej časti príliš hore.
Taktiež neoddychujte tak, že si dáte kolená na zem, ak si chcete oddýchnuť, zaujmite taký postoj, že si dáte svoju zadnú časť hore. (Stále ste na rukách, ale zodvihnete svoju ctenú zadnú časť až kým nemáte vystreté nohy a oddychujete).
Hlavným dôvodom prečo treba cvičiť tento pohyb je, že posilňuje myseľ k lepšej koordinacií tela a to takou cestou, že zvyšuje celkovú telesnú kontrolu a povedomie. Taktiež je viac vyrovnané v fyziologickom zmysle.

POSTUP:

Keď nadobudnete solídne „ukostrenie“ základnej techniky pohybu po štvornožky, môžte začať experimentovať v tom, ako si to sťažiť.  Počas tohto pohybu to ide zmenami tvaru a prispôsobenia tela. Pohybujte sa hore aj dole schodmi, na tyčkách, skúste ísť bokom, dozadu, ísť úplne pri zemi (plaziť sa) na lakťoch a kolenách, ako keď vojaci podliezajú ostnatý drôt, použite svoju predstavivosť. Je strašne veľa možností ako sa pohybovať po všetkých štyroch končatinách. Tu je zoznam vecí, ktorým by ste sa mali už zo začiatku vyhnúť: nechávať zadnú časť tela hore,  naťahovať sa dopredu,  krčiť sa.  Keď ste sa raz rozhodli, že túto techniku budete pravidelne vykonávať, budete si cibriť jednu z najzákladnejších techník.

Inšpiračné video:

© Parkourpedia

Autor článku: Parkourpedia
Tento článok je preložený alebo skopírovaný z originálu so súhlasom autora z:
http://parkourpedia.com/technique/quadrupedal-movement