Rovnováha (Balans)

Je dobrá pre uvedomenie si svojho tela a zníženie rizika úrazu. Schopnosť udržať rovnováhu vám umožňuje pohybovať sa na miestach, v ktorých sa iní nedokážu.

Metóda

Je dôležité zapamätať si keď trénujete rovnováhu, že pokiaľ ju robíte na úzkej tyčke alebo zábradlí, v tom prípade sa musíte na tyčku postaviť tak, aby vám chodidlo prechádzalo cez pätu ďalej cez chodidlový oblúk a nakoniec cez druhý prst na nohe.

bal1

Keď balansujete opäť si treba zapamätať, že treba len stáť rovno a chodiť. Nesústreďte sa kde sa nachádzate, alebo kde idete. Najlepšie je sústrediť sa nanajvýš na pár krokov pred chodidlom na ktorom stojíte.

bal2

Keď „balansujete“, snažte sa udržať vaše kolená jemne pokrčené a ako chodíte buďte pripravení zohnúť sa (v kolenách), ak sa cítite nestabilní. Zohnúť sa tým, že skrčíte kolená znamená, že znížite svoje ťažisko gravitácie a potom je telo ľahšie ovládateľné.

bal3

Balans je z  veľkej časti záležitosť čisto mentálna. Keď stojíte na dvoch nohách môžte balansovať. Keď je tyčka vo výške 5 cm nad zemou väčšina ľudí dokáže po nej prejsť bez väčších ťažkostí. Ale keď je tyčka v 3 metrovej výške, zrazu to nie je také ľahké.
Jeden z najväčších faktorov je hovorenie si: „udržíš rovnováhu“ aj keď to vyzerá, že rovnováhu neudržíš. Jednoduchou zmenou stavu mysle sa často zlepší situácia a vy sa udržíte rovno. Veľa ľudí spadlo z tyčky, pretože si povedalo, že stratili rovnováhu, keď v skutočnosti vôbec neriskovali pád. Ľudia sa vracajú zo zdanlivo nemožných pozícií, aby znovu získali balans len preto, lebo odmietli prijať porážku.
Keď začnete pracovať na balanse, zistíte, že v niektoré dni je to ustavičný boj zostať v balanse. Každých pár krokov musíte zastať a sústrediť sa predtým ako sa pohnete. Zase v iný deň sa dá udržať balans bez väčšej námahy. Ako s väčšinou vecí, čím viac trénujete, tým lepšie vám to prirodzene pôjde.

Postup

Môžte postupne vyzvať seba so svojím balansom a hľadať povrchy, ktoré sú tenšie, viac nepevné, alebo v rôznych výškach. Taktiež môžte zmeniť veci ako napríklad: ako budete používať svoje ruky ( keď budete mať ruky pri tele, bude ťažšie udržať balans). Sťažte si to tým, že zatvoríte svoje oči, alebo choďte zohnutí v kolenách. Vaša predstavivosť je limit, a tak ako dlho budete vyzývať vaše telo, tak sa budete zlepšovať balans.

Prikladám video ako inšpiráciu pre tréning balansu a koordinácie.

© Parkourpedia

Autor článku: Parkourpedia
Tento článok je preložený alebo skopírovaný z originálu so súhlasom autora z:
http://parkourpedia.com/technique/basic-balance