Technika behu

Beh vo všeobecnosti formuje väčšinu pohybov v parkoure. Ked sa dostávate z jedného miesta na iné, používate rozmanité pohyby (skákanie, šplhanie, kotúle, atď), ale medzi všetkými bežíte. Vzhľadom na to, je dobrý nápad pokúsiť sa našu cestu spraviť tak efektívnu, ako je to možné, pretože zlá technika môže spôsobiť trvalé zranenia.

Najdôležitejšie pri behu je, že by sa noha mala dotýkať zeme špičkou, alebo stredenou časťou nohy (medzi tvojimi prstami a klenbou nohy). To znamená nedopadať na päty.

Ak ste zameraní na dopady na päty a veríte, že je to „správne“ alebo „prirodzené“, vyskúšajte si tento experiment:
Vyzujte si topánky a bežte bosí krátku chvíľu. 50 metrov bude stačiť.
Je veľmi neprirodzené, že ako prvými dopadáte na zem pätami. Bolí to. Vaše telo absorbuje náraz vyhnutím sa  šoku z dopadu cez špičku, klenbu, potom cez členok a svaly nohy. Keď dopadáte na päty, vaše telo to urobiť nemôže a šoky zosiľnejú najskôr v kĺboch a potom vo svaloch. Časom to bude viesť k zraneniu.

run1 run2

Je dôležité rozvíjať schopnosť dopadať na prednú časť nohy správne. Keď bežíte touto technikou je správne nedopadať s pätou zdvihnutou vysoko nad zemou.

Keď nohou dopadáte na špičku, nepotrebujete mať pätu vyššie ako pár centimetrov nad zemou, noha sa kolíše zo špičky na pätu, čiže päta má kontakt so zemou len keď bežíte väčšie vzdialenosti.

run3

Pri behu si dajte pozor na vykrivenie nohy zo strany na stranu, mali by ste sa snažiť dopadať na zem rovnou plochou chodidla a vyvarovať sa dopadou na vnútornú, alebo vonkajšiu stranu chodidla.

run4 run5

Keď bežíte, pokúste sa dopadať potichu, čo najviac ako je to možné, hluk je náznakom toho, že kĺby sa poškodzujú. Sústredením sa na tiché dopady pracujú svaly efektívnejšie pri absorbovaní nárazov, viac ako pri používaní kostry, kde sa kĺby ničia.

Použitie rúk  – Rýchlosť a sila akou kývete rukami má priamu spojitosť so silou našich nôh a celkovú rýchlosť, ktorou bežíte. Ruky nemáte len na balans, ale aj ako pomoc pri pohybe vpred.
Pokiaľ nemáte profesionálny tréning, beh je viac ako len ďaľšia parkourová technika. Zahŕňa veľa experimentovania, vašich pokusov a omylov. Hrajte sa s ním. Hľadajte spôsoby ako bežať tak rýchlo, ako sa len dá (šprintovať) a tiež, ako v pohode bežať dlhú dobu bez straty dychu a príliš veľkého množstva energie.

© Parkourpedia

Autor článku: Parkourpedia
Tento článok je preložený alebo skopírovaný z originálu so súhlasom autora z:
http://parkourpedia.com/technique/running