Výhody cvičenia s vlastnou váhou

Zadarmo a všade
Prvou a azda aj najväčšou výhodou cvičenia s vlastnou váhou je fakt, že je zadarmo. Nie je treba platiť členstvo v posilňovni, ani kupovať žiadne činky, pretože takmer všetky svalové partie sa dajú posilňovať len s váhou tela. S tým súvisí aj ďalšie veľké plus, cvičiť môžete, nech ste kdekoľvek, hoci aj na dovolenke. Rozvíjať svoje telo a zdravie môže teda každý, kto má chuť a vôľu. Navyše existuje nespočetné množstvo cvikov a ich variácií, takže sa nikdy nebudete nudiť.
Vysoká efektivita
Niekto by sa mohol domnievať, že bez činiek nebude jeho tréning tak efektívny. Opak je však pravdou, pretože je vedecky dokázané, že cvičenie s vlastnou váhou je veľmi účinné. Už s pár cvikmi môžete zapojiť počas tréningu všetky svalové partie. Navyše, už pár minút takéhoto cvičenia dokáže podstatne urýchliť metabolizmus a tým podporiť spaľovanie tukov.
Sila, ohybnosť aj rovnováha
Veľa ľudí cvičí z jediného dôvodu – nárast svalovej hmoty a fyzickej sily. Každý, kto sa zaujíma o parkour alebo freerun, však vie, že samotná sila nestačí. Veľmi dôležité je mať ohybné telo a schopnosť udržiavať rovnováhu v každej situácii. Všetky tieto vlastnosti sa vynikajúco rozvíjajú práve pri posilňovaní s váhou vlastného tela. Existuje veľa cvikov, ktoré rozvíjajú zároveň silu, ale aj rovnováhu a ohybnosť. Skvelým príkladom je napríklad drep na jednej nohe alebo klik na jednej ruke.
Bezpečnosť
Veľkou nevýhodou klasického posilňovania je, že nesprávne prevedenie cviku môže viac uškodiť ako pomôcť. Sú známe mnohé prípady poškodenia svalov alebo kĺbov, ktoré dostávajú zabrať najmä pri dvíhaní činiek alebo silovom tréningu. Cvičenie s vlastným telom je jednoduché , bezpečné a prakticky eliminuje riziko akéhokoľvek poškodenia zdravia.
Vďaka týmto skvelým vlastnostiam sa stáva cvičenie s vlastnou váhou neustále populárnejším. Dokonca aj profesionálni atléti využívajú mnohé výhody, ktoré tento druh cvičenia ponúka. Vyskúšajte ho aj vy a uvidíte, že sa stane pravidelnou súčasťou vášho tréningového plánu.